wtorek, 24 listopada 2015

Która konsola jest lepsza: Xbox One czy PS4?

 PS4 i Xbox One mnożą moc konsoli Xbox 360 i PS3. Ważniejsze jest jednak to, że zostały zbudowane z inteligentnych projektów wewnętrznych, opierając się na błędach konsol ostatniej generacji. Chip producent AMD skorzystał najbardziej z tych ulepszeń. Xbox One ma niestandardowy 1.75GHz AMD 8-rdzeniowy procesor, zaktualizowany w ostatniej chwili nad oryginalnym procesorem 1.6GHz. CPU PS4 pozostał taktowany 1,6 GHz i zawiera podobny niestandardowy AMD 8-rdzeniowy CPU z architekturą opartą na x86. Oznacza to więc wzrost o około 10% mocy obliczeniowej do Xbox One, ale jest odwrotnie, jeśli chodzi o bardzo ważny procesor graficzny. PS4 może się poszczycić teraflopem GPU 1.84, który jest oparty na technologii AMD Radeon.

Układ graficzny Xbox One także z GPU AMD Radeon, ma połączenie do 1.31 teraflopów. Microsoft twierdzi, że od czerwca ubiegłego roku aktualizacja Xbox One, Kinect-free games, może przyczynić się do odzyskania 10% GPU, który został zarezerwowany dla systemu poziomu procesowania jak Kinect- związanym z danymi śledzenia. Ale twórcy wciąż muszą korzystać z tej pamięci nowych gier lub tytułów krosowych. Teraz, specyfikacja PS4 zrobiła miejsce dla szybszego renderowania grafiki w porównaniu do Xbox One, zwłaszcza w połączeniu z wyborem Sony w wyższej pamięci systemowej.

Jeszcze bardziej kontrowersyjna jest pamięć pod matowych wykończeniem obudowy konsoli. Pamiętajmy, że to nie ilość RAM jest zasadnicza – obie mają 8 GB pamięci RAM. Chodzi tutaj raczej o rodzaj pamięci RAM, jaka jest używana. PS4 ma wyraźną przewagę, dzięki szybszej pamięci 8GB GDDR5, natomiast Xbox One poszedł w stronę wolniejszej odmiany łącza 8GB DDR3. Ale to nie wszystko. System nie przydziela całej pamięci RAM twórcom gier – część jest zarezerwowana dla swoich systemów operacyjnych. PS4 zastrzega do 3.5 GB dla swojego systemu operacyjnego, pozostawiając programistom 4.5 GB, zgodnie z dokumentacją. Mogą czasem uzyskać dostęp do dodatkowego 1 GB pamięci „elastycznej”, gdy ona jest dostępna, ale nie jest gwarantowana. Xbox One „gwarantuje pamięć” nieco wyższą niż 5 GB dla programistów, jako że wielowarstwowy system operacyjny Microsoft zajmuje stale 3 GB. Może więc wygrać z PS4, większą o 0.5 GB pamięcią dostępna dla twórców, chyba że Sony oferuje 1 GB pamięci „elastycznej” czasami. Wtedy to PS4 jest lepsze o te 0,5 GB. W PS4 i Xbox One specyfikacje AMD mają podobną architekturę, jeśli chodzi o ich rdzeń, ale różnią się, jeśli chodzi o pamięć. Tylko twórcy mogą określić, która konsola jest lepsza.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz